سبدخرید
0

جزئیات مطلب

کاربرد دیسک در فرایند استخدام

کاربرد دیسک در فرایند استخدام


یکی از کاربردهای رفتارشناسی و ابزار دیسک کمک به فرایند استخدام در سازمان ها می باشد. 

ابتدا می بایست شغل مورد نظر را بررسی و تحلیل نمود و ویژگی های رفتاری مورد نظر را بدست آورد برای مثال چقدر این شغل نیاز به ریزبینی و جزئی نگری دارد، میزان ارتباط با مردم چقدر است، آیا این شغل نیاز به صحبت کردن دارد یا خوب گوش دادن، چقدر باید پشت میز نشست یا چقدر باید فعال و در حرکت بود، با بررسی دقیق این ویژگی های رفتاری از طریق مطالعه شرح شغل و مصاحبه با خبرگان می توانیم نیازمندیهای رفتاری شغل را بدست آورد سپس با توجه به شناخت تاثیر کدهای رفتاری هر لایه دیسک بر رفتار فرد، عدد هر لایه را بدست آورد.

انجام این قسمت از فرایند نیاز به تجربه و مهارت بالا در تحلیل دیسک دارد.

 

سپس با انجام تست دیسک و بدست آوردن کدرفتاری فرد و انجام مصاحبه برای اطمینان از کد رفتاری ایشان این کد را با کد مورد نیاز شغل تطبیق می دهیم هر چقدر این دو کد به هم نزدیک باشد فرد از نظر ویژگی های رفتاری به آن شغل نزدیکتر است.

تطابق کد رفتاری افراد با کد رفتاری استاندارد شغل باعث بهره وری فرد و رضایت شغلی ایشان می شود.

در فرایند استخدام علاوه بر بررسی تحصیلات و دانش و مهارت و توانمندی‌های فرد، حتما می بایست ویژگی های رفتاری و شخصیتی وی را نیز بررسی نمود.

ما در کلینیک استعدادیابی و کسب و کار سینا در پروژه های استخدامی از سه تست دیسک حرفه ای، هوش هیجانی و شخصیت شناسی نئو استفاده می کنیم و در یک فرایند کاملا علمی و کاربردی، تطبیق کارجو با شغل یا پست مورد نظر را انجام می دهیم.

انجام مصاحبه بعد از اخذ آزمون ها الزامیست و با سوالات هدفمند و بررسی زبان بدن و فیدبک های فرد می توان به جزییات رفتاری و شخصیتی فرد دست یافت.

محمد باقر مرادی