سبدخرید
0

جزئیات مطلب

معرفی کتاب " مدل جهانی دیسک معجزه‌ی ارتباطی هزاره سوم "

معرفی کتاب " مدل جهانی دیسک معجزه‌ی ارتباطی هزاره سوم "


✨ کتاب مدل جهانی دیسک (DISC) معجزه‌ی ارتباطی هزاره سوم می‌باشد که توسط علیرضا تفرشی مطلق، محمدباقر مرادی، سیمین السادات امامیه و محمد دربندی نوشته شده است.

کتاب مدل جهانی دیسک (DISC) حاصل ۴ سال مطالعه و تجربیات بومی به کارگیری مدل جهانی دیسک در شرکت‌های بزرگ کشور و در سطوح مدیران ارشد، مدیران و کارشناسان و همچنین خانواده‌ها بوده است که بازخوردهای اخذ شده از خبرگان در سطوح مختلف تأییدی بر اثربخشی این پکیج در فرهنگ بومی ایرانی اسلامی ما بوده‌است.

در این کتاب تلاش شده ضمن ارائه مبانی علمی دیسک، مطالب به صورتی روان و کاربردی ارائه شود و به بسیاری از سؤالات و چالش‌های حوزه رفتاری با ارائه کیس‌های بومی و مثال‌های فراوان و همچنین همراه با تمرینات کاربردی پاسخ داده شود.

خواندن این کتاب به مدیران و کارشناسان، مشاوران، مدرسان، دانشجویان، افراد جویای کار، دانش آموزان ۱۳ سال و بالاتر و والدین برای خودآگاهی از نقاط قوت و نقاط قابل بهبود خود و فرزندانشان برای طراحی مسیرهای موفقیت رفتاری، شغلی و تحصیلی توصیه می‌شود.

🔸 پیش گفتار کتاب مدل جهانی دیسک (DISC):

هر انسانی برای بهبود روابط خود، نیازمند به کارگیری مهارت مهم نیست که بتواند او را در برقراری روابط با افراد مختلف – که آمیزه‌ای از شخصیت‌ها و رفتارهای متمایز و منحصربه‌فرد هستند – یاری نماید.

اجازه دهید با ذکر چند سؤال مهم درک این تفاوت‌ها را برایتان روشن‌تر سازیم:

  • آیا تاکنون با خود اندیشیده‌اید چرا برخی از افراد برای کارشان بیش از خانواده خود زمان می‌گذارند؟
  • چرا بعضی مدیران در برابر تغییرات مقاومت می‌کنند؟
  • چرا بعضی‌ها جزئی‌نگر و عده‌ای دیگر کلی‌نگر هستند؟
  • چرا بعضی از افراد جسور و خطرپذیر بوده و برخی دیگر حساس و محتاط‌اند؟
  • چرا برخی‌ها شنونده‌های خوبی هستند و عده‌ای دیگر نه؟
  • یا اینکه چرا برخی از افراد در ارتباطات خود مشتاق هستند و بعضی دیگر به هر بهانه‌ای از برقراری ارتباط با دیگران طفره می‌روند؟
  • چرا گروهی در انجام کارهایشان سرعت بالایی داشته و عده‌ای کندترند؟
  • یا اینکه تاکنون فکر کرده‌اید چرا عده‌ای قادرند سریع و قاطعانه تصمیم بگیرند در حالی که گروهی دیگر علی‌رغم صرف زمان زیادی باز هم در انتخاب خود دچار تردید می‌شوند؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که گاهی، در کار تیمی خود در گروه‌های تجاری یا کاریتان موفق نشوید و به دنبال دلایل آن باشید! یا گاهی کسانی را دیده باشید که تنها در یک زمان قادرند فقط روی یک مسئله مشخص تمرکز کنند در حالی که افرادی هستند که می‌توانند هم‌زمان چندین پروژه و کار مختلف را پیگیری و مدیریت کنند.

در واقع همه این موارد و پرسش‌های مشابه دیگر، سؤالات و چالش‌های اساسی حوزه کار، تحصیل و خانواده ما هستند که برای پاسخ به آن‌ها نیازمند استفاده از مبانی علمی و ریشه‌ای علوم رفتاری و ارتباطات هستیم.

🔸 مقدمه کتاب مدل جهانی دیسک (DISC):

به نظر شما عامل تمایز انسان‌های موفق و ناموفق در چیست؟ داشتن پول؟ داشتن تحصیلات؟ داشتن امکانات؟

به راستی اگر این عوامل در موفقیت و خوشبختی افراد نقش اصلی را دارند، پس چرا انسان‌هایی در اطراف خود می‌بینیم که با وجود دارایی و ثروت زیاد، باز هم خوشبخت نیستند؟

یا افرادی که علی‌رغم داشتن تحصیلات بالا، زندگی خانوادگی موفقی ندارند؟

یا برعکس، شاید کسانی را در اطراف خود دیده باشید که از دل فقر توانسته‌اند به ثروت زیاد دست یابند یا حتی افرادی که علی‌رغم نداشتن موقعیت اجتماعی بالا با امکانات زیاد در دوران کودکی، اما در بزرگ‌سالی همواره فردی خوشبخت، موفق و تأثیرگذار بوده‌اند.

در واقع آنچه امروزه دنیا به عنوان عامل اصلی موفقیت و خوشبختی انسان‌ها می‌شناسد «توانایی برقراری ارتباطات مفید و تأثیرگذار با دیگران» است. به عبارتی این روزها موفق‌ترین افراد کسانی هستند که دایره ارتباطی وسیعی داشته و دوستان زیادشان قادرند در هر جا به یاری آن‌ها بشتابند.

🔹 پشت جلد کتاب مدل جهانی دیسک (DISC):

شما پس از خواندن این کتاب می‌توانید از مدل جهانی دیسک DISC در حوزه‌های مختلف علم مدیریت و روانشناسی مانند:

دیسک و توسعه فردی، دیسک و حل مسئله، دیسک و تصمیم‌گیری، دیسک و مدیریت زمان، دیسک و ارتباطات، دیسک و مدیریت تعارضات، دیسک و ساختن تیم، دیسک و تغییرات سازمانی و سایر عناوین کاربردی دیگر همچون:

تعیین سبک رهبری، جذب و استخدام (به عنوان ابزار مکمل)، ارزیابی کارکنان، فروش، مذاکره، مشاوره‌های شغلی و تحصیلی، بهبود ارتباطات خانوادگی، بررسی تعارضات رفتاری در ازدواج، دیسک و سبک‌های یادگیری و ارزیابی ریسک فردی استفاده نمایید.

  • Dominance:
    خودمحور، رک، قاطع، پرجرأت، قوی و نافذ، خطرپذیر، ماجراجو، مطمئن، اهل رقابت، پیشگام، سریع الفکر، پاسخگو، کنجکاو
  • Influence:
    شاد و سرزنده، معاشرتی، قانع‌کننده، با حسن نیت، تأثیرگذار، دوست‌داشتنی اجتماعی، بخشنده، باوقار
  • Steadiness:
    صبور، وفادار، آرام، خشنود، راحت، تودار، سنجیده، خوش‌برخورد، خونگرم، عاشق طبیعت
  • Conscientious:
    کمال‌گرا، دقیق، حقیقت‌جو، نظام‌مند، با استانداردهای بالا، تحلیلگر، محاسبه‌گر، سیستمی، آداب‌دان، خلاق، قابل اعتماد

✔ پیش گفتار کتاب در فایل ضمیمه می باشد.