سبدخرید
0

جزئیات مطلب

روند رو به رشد استفاده از مدل دیسک DISC در سازمان‌های پیشرو در کشور

روند رو به رشد استفاده از مدل دیسک DISC در سازمان‌های پیشرو در کشور


تئوری دیسک DISC توانسته است منجر به توسعه فردی، کاری، خانوادگی میلیون‌ها نفر در سراسر جهان شود.

مفاهیم و شاخص‌های این مدل توسط متخصصین کلینیک استعدادیابی و کسب و کار سینا اکنون بومی شده است و هزاران نفر از هم‌وطنان و صدها سازمان بزرگ، متوسط و کوچک عزیز کشور از محصولات و خدمات کلینیک استعدادیابی و کسب و کار سینا استفاده کرده‌اند. مدل دیسک می‌تواند در زمینه‌ی انتخاب رشته‌ی مناسب، استخدام، ارزیابی، توسعه‌ی فردی، توسعه‌‌ی مهارت‌های رهبری، انتخاب شریک تجاری، ساختن تیم‌های تخصصی، راه اندازی کسب و کار، فروش، مذاکره و ارتباطات، حل کردن تعارضات بین افراد، ارزیابی کارکنان، راهبری تغییرات در سازمان، ارزیابی ریسک فردی، تصمیم‌گیری، مدیریت زمان، بهره‌وری بیشتر کارکنان، مدیریت سازمان، کوچینگ، شناخت نقاط قوت و ضعف خود، حل مسئله، بهبود روابط زوجین، پیش‌بینی نسبی سیستم راهبری افراد کمک کند.

این پکیج آموزشی که همراه کتاب، تست، آموزش، مشاوره و مربی‌گری عرضه شده است رضایت مدیران ارشد سازمان‌های دولتی و خصوصی را جلب کرده است و اثر بخشی این پکیج توسط سازمان‌های بزرگ اندازه‌گیری شده است رضایتمندی پایان دوره بالای ۹۰ درصد، و اثر بخشی دوره بالای ۸۰ درصد بوده است. جزء معدود پکیج‌های مدیریتی است که اثرات آن در مدت زمان کوتاه‌تری قابل لمس و درک است اکنون تیم کلینیک استعدادیابی و کسب و کار سینا با بهره‌مندی از ده‌ها متخصص حرفه‌ای که علاوه بر داشتن دانش آکادمیک سابقه طولانی حضور در صنعت را دارند، با برگزاری ۱۰۰ها کارگاه موفق در حوزه‌های ذکر شده در بالا تحلیل شرایط بومی سازمان‌های کشور اکنون در حال توسعه این مدل در سراسر کشور دارند. این مدل می‌تواند ضمن افزایش چابکی سازمان شما، دقت و کیفیت فعالیت‌های شما را از طریق انتخاب افراد مناسب با کمترین چالش و تعارض تضمین کند.

شایان ذکر است کتاب مدل جهانی دیسک حاصل ۵ سال تجربیات بکارگیری مدل دیسک در سطح کشور می‌باشد اکنون در اختیار هموطنان عزیز می‌باشد. این کتاب پرفروش‌ترین کتاب رفتاری درکشور است که به مدیران ارشد، صاحبان کسب و کار، جوانان جویای کار، مدیران منابع انسانی، علاقه‌مندان حوزه‌های رفتاری و ارتباطات، روانشناسان، مدرسین و مربیان و خانواده‌های علاقه‌مند به رشد و توسعه‌ی فردی و خانوادگی توصیه می‌شود.

امیدواریم با ادامه این روند، تولید و توسعه بومی این تئوری بتوانیم از بسیاری از آسیب‌های، فردی، خانوادگی و سازمانی جلوگیری کنیم.

مطالعات میدانی این تیم نشان می‌دهد صرفا در حوزه‌ی کارگاه‌هایی که برگزار کرده است نشان می‌دهد حدود ۵۰ درصد از افراد، شغل و تحصیل مناسب با رفتاری ذاتی خود را انتخاب نکرده‌اند و این مهم سبب شده است این افراد نارضایتی نسبی از فعالیت‌های خود دارند و در کار فعلی خود بهره‌وری لازم را ندارند و این مهم به خود فرد، سازمان، خانواده، مشتریان و درکل ذینفعان آسیب می‌زند. بنظر می‌رسد که فرآیند استعدادیابی، تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری جهت انتخاب رشته‌ی تحصیلی و شغل با کیفیت مناسبی صورت نمی‌گیرد و این مهم سبب شده است که افراد تازه در سنین بالا به چالش‌ها و مشکلات خود آگاه شوند و این مسئله هزینه‌های بسیار زیادی را در سطح خرد و کلان به جامعه تحمیل می‌کنند.

ضرورت دارد معلمان و خانواده‌ها در سنین ۱۳ الی ۱۵ سال برای این مهم زمان بگذارند و برای گران‌ترین تصمیم فرزندشان حداقل ۵۰ ساعت زمان صرف کنند چراکه هزینه این تصمیم صدها میلیون تومان است و برای این مهم نیازمندیم از متخصصین مدیریت، اقتصاد، روانشناسی، جامعه شناسی و … کمک بگیریم، متاسفانه در این مقطع اطلاعات کمی در خصوص ماهیت مشاغل، آینده مشاغل، درآمد به ازای هر ساعت، نیازمندی‌های فکری، نیازمندی‌های فیزیکی، استعداد، رغبت، رفتار، شخصیت، روندهای اقتصادی کشور، میزان عرضه و تقاضا در رشته، ریسک‌ها و بیماری‌های ناشی از شغل، چالش‌های خانوادگی ناشی از شغل، پایداری شغل، امکان ادامه تحصیل و انعطاف‌پذیری، و … وجود دارد. البته در این راستا فقدان یک نهاد متولی جهت تولید و دسته‌بندی اطلاعات تحصیلی و شغلی در تعامل با مجامع بین المللی و داخلی مشهود است.

با آرزوی توفیق الهی